8 mars 2022

If you do not speak up - nobody will hear you - and there will just be silence!

 


Igår på vägen till Everyday Toastmasters så gick jag förbi Subways. Jag hade tänkt att äta något innan mötet samtidigt som jag skulle ladda mobilen, som nått 4% på batterinivån. Men tyvärr så hade de inga vägguttag - varför jag fick vandra vidare.


Jag bestämde mig för att göra ett besök i Gustav Vasa kyrka, som inte ligger långt därifrån. Där hade jag möjlighet att ladda mobilen samtidigt, som jag kunde sitta i kyrkbänkarna och läsa.


På väg till Folkuniversitet så stannar jag till vid Antikvariatet De artonde. De hade böckerna:
• ”De ovanliga 2”
• ”Djursholm ledarsamhället”
• ”Astrid Lindgren - Krigsdagböcker 1939-1945”


När jag var på väg till mitt andra hem - Tekniska museet - så överförde jag två grabbar som talade om uppsatsskrivandet. Naturligtvis så kände jag ett behov av att fråga inom vilket ämnesområde de skrev uppsatsen. Det visade sig vara medieteknik. Jag frågade om de kände till Clubhouse, vilket de inte gjorde. Det förvånade mig? Det visade sig att det studerade på KTH. 

Ju mer jag funderade över det så inser jag att vi allt lever lite i olika världar. 


Jag inser allt mer hur viktigt det har varit att jag själv har fått välja min egen värld och att jag har har förmånen att få vara nyfiken, våga starta samtal och inte rädd för att fråga - för att jag verkligen är intresserad av deras svar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar