20 juni 2012

Bakom mina solglasögon!

Hur behandlar vi egentligen varandra?
Något av det värsta man kan utsätta någon
annan människa för - är att inte se den andra
personen. Att behandla någon annan som luft
är ruttet, fegt och inte riktigt friskt!
Det öka avstånden mellan varandra till
raviner i vårt samhälle...
... orden, leende och skratt bygger broar mellan varandra om de
används på ett varsamt sätt!
I går gick jag förbi Kungsträdgården - min IPhone
var urladdad - så jag ville veta vilken tid det var!
Den förste person som kom emot mig frågade jag
naturligtvis! Denne välklädde unge man i kostym -
visade trots att jag frågade två gånger och pekade
mot handleden - ingen som helst reaktion. Riktigt
sorgligt tycker jag:
- Kanske var han blind? Utan hund eller blindkäpp? - Kanske var han inne i sin egen lilla värd med solglas och  musik i öronen!
Jag tycker att hans nonchalanta beteende är beklagligt
och att gömma sig bakom ett par solglasögon
kommunicerar den osäkerhet
han säkert kände!
Hoppas han
inte ...

... missade tiden för det viktiga mötet han skulle till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar