12 juni 2012

En sådan dag ...

Vissa dagar hade jag kunnat vara utan - i dag var en sådan dag - en riktigt "skitdag"!
Hur är en sådan undrar du kanske! Jag ska berätta!

- Den börjar med att jag har glömt att ställa klockan och vaknar när jag skulle ha varit på mötet - av den inbyggda klockan! Då är jag glad att jag alltid lägger +30 minuter när jag bokar möten - för att ha en buffert! Jag kommer i tid och har ett riktigt bra möte!

- En av framtidens viktigaste frågor tycker jag är ledarskapet! Vad kan då vara viktigare än framtidens ledarskap, som JCI kommer att ha ett seminarium, workshop och samtal om den 1 juli! Så jag har haft fokus på tre saker i dag!
 *   Att komma i kontakt med en samarbetspartner för att stämma av uppgifterna vi ska ha i den tryckta Almedalstidningen. Deras växel har det varit problem med i 2 dagar nu. Personer ansvariga för Almedalen i denna organisation har saknat mobiltelefon, andra har ej haft röstbrevlåda inkopplade osv.

 * Ansvarig på ett samarbetsföretag har trots ett flertal samtal inte ringt tillbaka. Så ledsamt att folk inte tar seriöst på att ringa tillbaka - ibland så undrar jag om "telefonskräck" är något som har drabbat många?

* En e-post har lyckats att inte komma fram till en av JCIs viktigaste samarbetspartners.

Så kan det se ut...

I bland är det tur att jag är smålänning ...och aldrig ger mig! Att jag har fått sisu på Kuusakoski Recycling hjälper mig även i dagar som dessa!

Det är då jag tänker - var har jag lärt mig av detta, vad har gjort mig bättre och hur går vi vidare - det är väl det som kallas "maximerad klurighet" eller  reflektion!

Vill rikta ett särskilt tack till Landshövdingen på Gotlands assistent, Josefin på Fornsalen - för att du hjälpte mig mer än du vet och för att du fick mig sätta ord på mina tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar