19 juni 2012

This Perfect day!

Min morgon startade med att jag funderade lite på vad jag skulle göra av denna dag - när jag varknade 04.30. Jag började med att besvara e-post, gå in på Facebook och blogga lite.

Då fick jag ett meddelande att Karin skulle till sitt BNI-team på Brommaplan och fick möjligheten att följa med dit. Det startade kl. 07.00.

En av mina styrkor är att jag tycker om att träffa människor och är genuint intresserad av vad andra sysslar med.


En härlig frukost tillsammans med nya trevliga bekantskaper från yrkesgrupper som utbildarem fotograf, revisorer, advokat, värmeväxlare osv.

Att vara med i BNI är en investering på 10.000 SEK exkl moms. Då ingår det utbildningsmoment. Det handlar om att dela med sig av sitt nätverk och hjälpa varandra med referenser, har möten två personer från teamet för att lära känna varandra med varandra.




Böcker är en passion jag har - jag är intresserade av andra människors berättelse och vill lära mig mer om den "resa de har gjort".

Just nu så läster jag:
*   Richard Branson, "Like a Virgin"
*   Frank Partnoy, "Ivar Kreuger - Tändstickskungen"
*   Britt-Marie Mattsson, "Vi tolererar inga förlorare"
  Magasinen:
*   Kurage - Idétidskrift för det civila samhället.
*   Good News Magazine - ett forum för inspiration,framtidstro och positivt tänkande






Arbetet fortsätter med att förbereda JCI Swedens arrangemang under Almedalsveckan - det kommer att gå av stapeln den 1 juli kl. 09.30-12.00. Temat kommer att vara "Hur skapar vi framtidens ledarskap"?

Sedan begav jag mig till SIS - Swedish Standard Institute för att vara med i samtalet och diskussionerna om "svensk standard för tjänsten kommunal företagslotsning".


Det är en spännande ansats och ett försök till att ge bra service till företagen i kommunen. Samtalet handlade bland annat om vad som ska vara med i rollen alternativt funktionen, var avgränsningarna ska ligga?
Kvällen tillbringade jag i Odd Fellows lokaler på Västra Trädgårdsgatan - där Tidskriften Kurage och Sektor 3 hade bjudit in till ett samtal om "slutna rum". Under vissa tider så har - slutna rum krävts för öppna samtal. Bland organisationerna fanns Odd Fellow(40.000 medlemmar på 130 orter) och Rebecca  (14.000 medlemmar) orden, samt Frimurarna (14.000 medlemmar på 80 orter). Deras arbeter handlar mycket om personlig utveckling - att lära känna sig själv på ett djupare vis , samt välgörenhet. Sverige är ett av världens tätaste av ordnar och sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar