25 juli 2012

En bit av vår historia - ett steg mot framtiden!

Under ett samtal med pappa och min farbror fick jag i dag veta att deras morfar Otto Wilhelm reste till Nordamerika i slutet av 1800-talet. Det var tur för oss att han kom tillbaka - annars hade inte jag skrivit  dessa rader just nu. Farfar var med vid både 1:a och 2;a världskriget.

Inser hur lik min brorsdotter är min farmor - kanske blir hon Centerpartist hon också.















Detta utkikstorn hade aldrig varit godkänt i dag - men under mellankrigsåren så var synen en annan. Stod till efter krigen på Lunnabacken.
















För levde våra förfäder av jordbruk, skogsbruk, lanthandel och åkeri. I dag driver min kusin en mycket trevlig camping 35 km söder om Växjö - Mjölkanabbens camping. Satsat på vattenfilter för 200.000 SEK men tyvärr har han fått tänka om pga färgrikt vatten.

Min Farmor och Farfar var Bondeförbundare/Centerpartister - de hade inte gillat att bussar från Växjö bara går: måndag, onsdag, fredag och lördag. - Hur ska hela Sverige leva? -


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar