17 juli 2012

Folkligt, festligt och framtid!?

I dag så drabbades Stockholm av ett fruktansvärt oväder - med hotell som översvämades, SKRAPAN på Södermalm som det regnade in i och det slog ner blixtrar i Nackamasten och Fritt fall på Gröna Lund. Ändå var det 10.000 människor på Skansen för att vara med vid Allsången.







Tennisveckan i Bålstad har jag varit på en gång - där emot har jag varit i Bålstad ett flertal gånger vid midsommar - den sista gången hade Bålstad kommun kommit på den strålande idéen att ha en information vid infarterna där de hälsade oss ungdomar mellan 18-20 år att vi inte var välkomna i staden - trots att det var över 20 år sedan har jag och mina 10 vänner inte glömt detta mottagande att vi inte var välkomna på deras campingplats. Tennisveckan i Bålstad måste vara motsatsen till Almedalen - slutet och exkluderande mot öppet och inkluderande,



Kanske är det på tiden att Tennisveckan vaknar och bli lite mer framsynt - det samma kan sägas om svensk tennis. En gång i tiden så fanns det många att se upp till som Mats Willander, Stefan Edberg mfl. Att företag vill förekomma i ett sammanhang där ledningen har denna syn på damtennis tycker jag är förvånande! När börjar vi med förnyelsen för framtiden - inom turneringsledningen, företagsledning ... framtiden är här är du?


Vilka står bakom värde orden - jordnära, utvecklande, personliga, pålitliga?













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar