10 juli 2012

Människor, människor, människor ... är det inte dem det handlar om?

Vad är hållbar frihet? En fråga jag har funderat på sedan jag hörde begreppet i lördags - och det förtjänas att fundera en del på! När jag talade med en av mina bröder så påminde han mig om en av våra släktingar, som bor den amerikanska västkusten i en "gated community" frågan är vad som lett fram till detta? Vilken frihet finns bakom dessa murar?






Denna cider hade jag nog trott att den skulle vara alkoholfri, vilket den inte visade sig vara när jag kom fram för att betala dess innehåll.
















Vad betyder då frihet för mig - att jag har möjlighet att välja när jag själv vill! Att jag kan göra det jag själv vill och få arbeta med sådant som jag själv tycker är viktigt och tycker om att göra! Att jag har resurser att göra det jag tycker är intressant och betydelsefullt!

Betydelsefull kunskap "växer inte på trä", men nu finns det i alla fall i några välsoterade restauranger.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar