2 mars 2011

Det sa bara- PANG!!!

Klockan var 22.48 i kväll och jag var på väg hem. En man i sina bästa
år går med raska steg på den lyktstolpe belysta cykelbanan och verkar läsa lite förstrött i en bok. Plötsligt hänger det - benen försvinner under honom och det säger bara PANG! Sekunderna efteråt hör man endast några bilar på håll, men de finns inga andra i området!

Vad var det som hände?

Jo, jag hade placerat mina fötter på en i fläck! och mina benet försvann bokstavligt talat under mig och millisekunden efteråt så ligger jag bara där - och titta upp i himelen. Min nästa reaktion efter att känt efter att inget var brutet... Var att ta fram min IPhone och ta några bilder från en vy som jag ytterst sällan sett... Som tur är! ( bilderna publiceras under morgondagen).

På vägen hem så tänker jag på vad som kan hända en äldre människa för om de utsätts för detta? Inte säkert att de skulle ha samma tur - att ha en "IKEA-Family ryggsäck med olösta tidningar och böcker, samt en "en Michilin"-jacka med luva? ... Troligen inte.

Väl hemma gick jag in på Stockholms Stads hemsida och letade upp sidan om snöröjning och halkbekämpning - 08-651 00 00 "-Vi har öppet mellan 08.00-16.00...(strand!) Vid fara för trdjeperson ring journummer 6.. .. .. Klick" ( att det ska gå så snabbt i Stockholm!)
Samma nummer igen -tryck 5- så var vi på halkbekämpningen.695.. .8. (censur).
Samma nummer igen -tryck 5- 695 51 98 . Varför kan de inte upprepa telefonnummret om de ska säga det så snabbt? Nu kan ju en hel tunnelbanevagn fylld med pensionärer ha halkat på isfläcken!?

Jag ringer och anmäler faran och de lovar att åtgärda - det kändes bra att jag inte skadade mig och det känns viktigt art ha ringt och anmält!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar