12 mars 2011

Skärpning SL med "hang arounds"

I dag när jag var på väg till tåget (i god tid) så gick jag förbi SL-center på t-centralen. Hagsätralinjen kommer att byggas om (kanske läggas ner under jord så att det blir en tunnelbana :)

Jag har fått veta det genom andra resenärer denna linje kommer att stå still! Från 21 mars till september. Detta ser jag verkligen inte fram emot - ett halvår med SL-strul. Vän av ordning säger säkert att det går ersättningsbussar - jo men busshållplatsen Grycksbovägen - är hållplatsen Gud glömde- bussarna går ofta förbi - troligen för att de är fulla?

Det finns 10 dagar innan omläggningen ingen information på stationen mer än att de har satt upp två byggbodar, som gör att jag får gå en omväg!

När jag fråga efter information om ombyggnaden och detaljer (för jag börjar nytt jobb den 21 mars norr om Stockholm och vill ha lite koll) vet de absolut ingenting om detta - trots att det kollar i datorn och bland alla kollegor som arbetar där!

Jag har 3 stycken taxikvitton som jag har sänt in till SL för att få ersättning för förseningar och snökaos, men aldrig sett röken av några pengar! Ett litet moment 22 har uppkommit eftersom SL Kundservice - med en dåres envishet hävdar att de inte ringer tillbaka - problemet är att jag som smålänning aldrig glömmer en oförätt! jag vet att jag kommer gå vinnande ur "striden"! Frågan är egentligen hur högt jag måste gå och tiden jag investerar i SL-relationen. Jag har under mina 17 år som Stockholmare investerat över 112.000 SEK i SL, bara i månadsmärke och biljetter!

RÅD TILL SL med "hang arounds"
- Ring mig så att vi få reda ut det här! 08-644 6224. Ett test om SL har lika bra omvärlds bevakning på nätet som McDonalds?! Jag tror på er, jag hoppas på att ni vill förbättras och jag önskar att ni blir mer lyhörda!
- Ta tillbaka makten över kundservicen - ert viktigaste verktyg i kundtelationen. Blir förvånad varje gång det "tjafsas" emot och inte lyssnas på kunden.
- Ta och börja informera tydligt på stationerna på Hagsätralinjen att t-banan kommer att vara avstängd i ett halvår från den 21 mars.
Det kan ju inte vara meningen att ert arbete grundar sig på att resenärer ska informera varandra.
- Konstaterar att internkommunikatipnen inte fungera i ett sådant avgörande fall för oss resenärer som en ombyggnad på ett halvår. Det vore nog bäst att ni har även SL-centers in-house.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar