25 mars 2011

" Du ska vara där du inte förväntas att vara"

...Sa min morfar till mig när jag som lite grabb och satt och talade "karlar-ord". Det var kloka ord som på senare år jag verkligen har förstått betydelsen av. Jag lär mig mycket mer när jag är i obekanta miljöer. Jag har möjlighet att träffa människor med gemensamma intressen och helt andra kompetenser, tex intresse för företagande och hållbarhet med kompetenser inom den bengaliska kulturen och språken.

I går var jag på En mottagning på Bangladeshs ambassad. Faisal, som var med har mycket erfarenhet av Bangladesh både personliga och handelsrelaterade. Han sa när vi kom in -"intressant att det är en smålänning, som bjuder in mig till mitt moderlands ambassad". - Sen skrattade vi ! Vi vandrade omkring bland gästerna och våra nätverk kompletterade varandra på ett intressant sätt som jag tror var givande för oss bådaoch de vi mötte underlättade vi mötet med genom att presentera oss för varandra.

Ett speciellt möte med den bengaliska matkulturen var på desertbordet. "Misch-tii" så ut som en friterad banan eller som en potatis - att jag testade den beror mycket på Faisals hyllningstal till denna frukt! Den var söt, det var mättande, och gott! Nästa gång kommer jag att testa den av egen fri vilja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar