11 mars 2011

Tre fantastiska dagar 2011!

Den 2 februari träffade jag mina 5 fantastiska adepter från Ross Tensta Gymnasium! Detta har blivit möjligt genom JCIs (Junior Chamber Internationals)samarbete med Ross Tensta Gymnasium! Jag har tilldelats dem för min naturvetenskapliga bakgrund! Vad jag kan hjälpa dem med är med att ge dem länktips, råd om bra litteratur och ge dem tillgång till mitt nätverk! Men det de ger mig tillgång till är deras värld på Järvafälten - den mångfald, svar på frågor som jag inte förstår och en massa IPhone appar! Att vara mentor ger mig otroligt mycket!

Den 9 mars styrdes mina steg mot Tensta igen! Detta tack vare en ung lovande stjärna Ahmed Abdirahman, som var initiativtagarna till TG Alumni!!!
Denna kväll kom Kjell Enhager, som föreläste!, Tord Magnusson, Robert af Jocknick till Tensta! Arrangemanget ordnades tillsammans med Love Tensta - Sveriges första hoppförmedling!
Kjell Enhager blev verkligen en förebild under denna kväll efter att jag sett hur han nådde fram till ungdomarna!Jag hade också förmånen att få träffa Johanna Tysk, en mycket lovande kreatör och initiativtagare till "Love Tensta"
Eller vad säger ni om detta klipp!?

Den 10 mars bar mina ben mig till Stockholms Handelskammare där VD Maria Rankka och hennes team på handelskammaren hade satt ihop ett fantastiskt program under temat "Företagens roll - hur låter berättelsen om det nya Sverige". Under kvällen talade Dilsa Demirbag-Sten, Robert Weil, Sven Hagströmer och Anna Qvennerstedt från initiativet Berättarministeriet!

De har inspirerats av Dave Eggers 826, se hans TED-talk ' "wish: Once Upon a School"

En annan ny bekantskap blev Rafael Bermejo som bla har startat IFS och YUMP.

Detta var tre fantastiska dagar med fantastiska människor med projekt som kan göra en skillnad! Vill du vara med?
Kontakta:
Junior Chamber International Stockholm alt
JCI Sweden
Berättarministeriet
Love Tensta
YUMP (Young Urban Movement)

I år 2011 är det det europeiska volontäråret! Se vad du kan bidra med!
I bland kan det vara viktigast att "haka på"!
The first follower.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar