15 mars 2011

Kom igen SL, kom igen!!!

Den 1 mars så la jag min älsklings keps bredvid mig på sätet på Tvärbanan och glömde den!!! Jag såg den åka iväg och vidare mot garaget! Trots kontakter med MTRs personal vid spärrarna i Alvik och samtal med personal från Veolia som kör Tvärbanan gick det inte att få fram kepsen till spärrarna innan jag åkte tillbaka!

- När jag nu styrde mina steg mot SLs Hittegods var jag helt övertygad att jag skulle få tillbaka min keps! Men så var inte fallet!!! Jag blir mer och mer övertygad att inte denna soppa av "outsoursade enheter" fungera! De fungerade inte i mitt keps case ovan!

Det fungerar inte när de ska informera resenärer om att T-banan mellan Hagsätra och Gullmarsplan ska vara stängt i ett halvår! (på T-centralen vet de fortfarande inte att detta ska ske på SL-center). Snart är de bara de som inte vet! Om inte det finns skyltar på Sturebys T-banestation när jag kommer hem i kväll kommer jag att sätta upp egna skyltar och debitera SL.

Klart att inte kommunikationen fungerar när det snöar - när den inte fungerar när solen skiner och det börjar bli vår!

SL är lite som en trisslott! Vi tror att SL-kundtjänst via telefon 08-600 1000 (tryck 3 tryck 2) sköts av SL och att personerna på SL centret är anställda av SL, men så är det inte - skrapar du lite på ytan så visar det att någon annan driver detta!

Hade de gjort det bra hade jag inte vetat att detta var utlagt - men tyvärr är inte detta fallet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar