16 april 2011

Hur är det med SLs kvalitets arbete? The True Story alt. Min verklighet!

Att nonchalera sina kunder är inget något företag borde ägna sig åt utan de ägna sig åt sina kunder! SL har som jag anser valt att lägga ut den viktigaste funktionen i sin organisation på entreprenör, sitt SL Kundtjänst bemannas av företaget Go Excellent - och de är på väg och långt i från det de sträva mot! Kvaliteten är på punkt för punkt undermålig! Några exempel:
- personalen säger ytterst sällan ett namn! När de svara!
- har du gjort ett "klagomål", förbättringsförslag eller kommer med beröm så känns det inte att det når fram . Ett ärende som jag legat på att få någon återkoppling på där jag höll på att få åka med in i Nyboda garaget kl 23.47 den 25 mars - denna kan de inte finna för att de behöver ett ärende nummer! Och för att få det måste man fråga när man ringer och rapporterar! Det känns som ett svart hål. Snacka om moment 22!
- de är möjligt att få delta i en kundundersökning efter ditt samtal, men kvalitén på detta är så undermålig att det verkligen är frågan om det ger något!

Jag undrar verkligen om det blir bättre med så många aktörer? MTR, Veolia, Busslink, Nobina... Listan som aldrig tar slut! Någon måste vara fantastisk på att koordinera och trafikplanera! Vad jag är orolig för är kvalitetsuppföljning som görs! Försökte den 14 april få veta om SL och Go Excellent har något kvalitets system? frågan kvarstår från SL! 30.000 medborgare på linje 19 vill ha ett SVAR! Go Exelent har ett som heter SOPC-cert för vall centers - vad inner bär det! Har någon erfarenhet av detta!

Jag skulle vilja se SL och dess underleverantörers avvikelserapporter, tillbudsrapporter! Går det att få tillgång till dem!

Hur arbetar SL och Go Excellent med de ständiga förbättringarna? Frågan är hur man använder feed back från oss resenärer, väljare och skattebetalare,och hur involverar man medarbetare i detta arbete!

Hoppas att någon av dessa bolag har omvärldsbevakning så att de fånga Min blogg i deras nät! Annars kan de kontakta Mc Donalds som är proffs på detta! Kolla hur lång tid det tog för dem att svara på denna blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar