26 april 2011

Vad är det som händer???

Under förmiddagen hörde jag om en pojk i åttan som hade blivit knivskuren - VARFÖR? Det ryktas om en mopedaffär! Bara offer och förlorare och stukade framtider!

I går så är det någon som kaskar in ett "knallskott" mot linjedomaren på i matchen mellan Assyriska och AIK - matchen får brytas (här kan jag inte skriva VARFÖR - bara förlorare! Kommer ihåg när jag och några polare hade målat oss i blå rött inför ett möte mellan Östers IF och Malmö FF! Vi kom in mitt bland MFF fansen och stod där mitt ibland dem och hejade på olika lag - kommer inte ihåg att jag kände mig hotad! Det är nya tider i landet min vän!

När jag nu åkte hem via Älvsjö Station mötte jag två värdar från Lugna gatan - Lugna gatan är det de säger sig vara - det blir lugnt runt dem, de lyssnar och de hälsar - hade SL frågat mig så hade jag sagt till dem att Lugna gatan skulle sköta säkerheten på alla tåg! När jag kom hem hör jag berättelsen om SL och Securitas och en resenär som hade behövt bevisa att han inte hade åkt! Konsumentvägledaren sa att det riktiga hade varit att Securitas skulle bevisa hans skuld - men icke - han fick lägga massa tid för att bevisa sin oskuld!

Hur får vi ett tryggare Stockholm?
Såg en bra grej i tidningen "Vi på Kungsholmen" där man tar fram området hjältar! Tror att det kan vara en bra bit på vägen - vi behöver goda förebilder, som väljare, bostadskösstående, ungdommar, föräldrar, entreprenörer. Goda förebilder som kan inspirera andra till stordåd!

Har under en tid nu studerat "Playing For Change", som är ett Kinneviksinitiativ - har sett upp till dem för att Jan Stenbeck var en verklig entreprenör, men har trott att mina värderinga inte har överensstämt med deras - men OJ vad fel jag hade! Det har fattat vad det handlar om - att vara en del av lösningen - att vara ett företag unga hungriga studenter vill arbeta för, att göra och stödja i stället för att snacka och motarbeta! Kolla närmare på Playing For Change! Kommer i morgon att få förmånen att detta på deras konferans i morgon på Grand Hotell och som inte detta vore tillräckligt spännade kommer Premiärminister Putin på Statsbesök till samma hotell - så tar inte annat än kollektivtrafik i morgon! Får jag chansen så ska jag fråga Statsminister Putin vad det var egentligen som hände när IKEA fick betala 6 miljarder förra året? Hur tror han det påverkar investeringsklimatet i landet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar