27 april 2011

Lyssna på, lita på (vår intelligens) och lär!

I kväll hade jag en sen kväll efter en otroligt inspirerande dag på jobbet! Tycker verkligen att min arbetsgivare är ett fantastiskt företag - är ju ett familjeföretag i 4:e generationen. Våra kärnvärden är - öppenhet, pålitlig och utmanare! Dessa överensstämmer verkligen med mina egna!

Har funderat en hel del på FAS3 och blev verkligen upprörd i morse att det var sekretess på de företag som arbetsförmedlingen anlitar så - SVT efterlyser personer med erfarenhet från dessa program. Hur och varför är det sekretess på sådant? Inte undra på att Hells Angels kunde vara med och bygga om Rådhuset i Stockholm när insynen är på den nivån!

Jag håller på att läsa min brors bok som han skrev när han var i USA 2001, men han av olika anledningar inte har publicerat ännu! Men vi är inte i behov av ett mer segregerat samhälle utan vi måste funkar mer som det Svenska Fotbollslandslaget! Spela som ett team! Vi får allt anstränga oss att hälsa på våra grannar och folk vi möter! Ett leende kostar ingenting! Tror till och med att det är bevisat att det "kostar" mindre energi! Det är rätt jobbigt att se tuff ut bakom sina solglasögon!

Jag brinner för företagande och entreprenörskap och jag har själv drivit företag och vi har haft företag i familjen - allt från bönder, lanthandlare och åkeri - man gnäller inte! Därför så led jag med min snabbmatsleverantör när jag var där kl 22.00 i kväll! Sedan linje 19 har lagt om trafiken "borde det vara en katastrof" för Bandhagens grill, men de gnäller INTE! Jag blir hel enkelt fly förbannad när jag täanker på hur detta lilla familjeföretag har blivit behandlad av Sockholms stad och SL - ingen har kontaktat dem? Finns det ingen med affärssinne i dessa organisationer eller empati? (jo, det vet jag att det finns), men lika säker är jag inte på att de har omvärlds bevakning! Det testa vi NU!

Så i morgon vill jag att någon från staden ger dem hyggliga förutsättningar för skyltning - de är ju mer elle mindre inbyggda av SL och att staden omförhandla hyran om ni äger byggnaden (i annat fall vem gör det)!

Jag tycker företagande är viktigt och jag brinner för det både på pappret och i verkligheten!

Vi smålänningar är ju kända att göra upprop och nog kan jag göra något på Facebook! Företagarupprop Linje 19 och Resenärupprop linje 19 kan bli konsekvenserna av att vi absolut inte blir lyssnade på eller respekterade! Denna turist säsong kommer det att vara noll-tollerans på all dåölig service - bara så att ni vet!

1 kommentar:

  1. Bra skrivet Peter du har mitt stöd i upproret, vi från sjukhärads bygden brinner också för företagande och entreprenörskap. Det är just Bandhagens grill och personer som försöker driva företag som drabbas av den här formen åtgärder, politiker och tjänstemän pratar hela tiden om att skapa arbetsmarknadsåtgärder för att få ner arbetslösheten, när de i själv verket försämrar eller till och med ägnar sig åt öppen arbetsmarknadsOåtgärder. Ibland kan jag få känslan av att den små sakliga egenföretagaren inte existerar i visas ögon och tankar, det oroar mig

    SvaraRadera