20 april 2011

Jag blir orolig och bekymrad!

Min restid bli minst 20 minuter per dag, vilket blir minst en arbetsdag extra per månad på buss 19. Detta detta tillsammans med att resegarantin inte gäller, samt att nattarbete utförs! Då skulle man ju ha kunnat tänka sig att SL hade visat sig göra något för de mer än 30.000 drabbade resenärerna? Men ännu har vi inte sett något! Man får helt enkelt vara nöjd om man kommer fram! Detta har inneburit 5 taxiresor för mig - lika många som jag tagit under mina 17 år i Stockholm.

Vad som gör mix extra upprörd är när jag talar med några MTR medarbetare och berättar om det jag skrivit här ovanför ber mig ringa 08-600 1000 - men när jag gör det är det som " ett svart hål"
varför jag absolut inte tycker det är meningsfullt, vilket jag påtalar och ber dem föra det vidare. Då kommer det! -"Våra chefer lyssnar inte på oss!" Detta är absolut det värsta jag kan tänka mig en medarbetare säga, känna och ge uttryck för till en resenär! Jag är tacksam att MTR har så ärliga medarbetare (hörde det från medarbetare på SJ också). Detta är ett rop på hjälp när cheferna i en organisation har slutat lyssna! Något annat som kom fram vid samtalet var att SL bara tänker på pengar!

I morse möts jag av att SL hade dragit över budget med 420 miljoner förra året? Bristande investeringar osv! Börjar se det som IKEA
- Arbetet som aldrig tar slut!

Så vad vill jag fråga SL:
- Vad kommer SL att göra för att kompensera resenärerna på linje 19!
- Hur viktigt är det för er att SL Kundservice fungera tillfredställande!
Absolut noll i återkoppling från SL, Go Excellent och andra entreprenörer. Då tröttnar jag att ringa till SL Kundservice!
- Vilket ansvar har SL för att era entreprenörer behandla sina anställda på ett tillfredställande sätt.
- Vad anser SL vara sin kärnverksamhet?

Ska detta hålla på i ett halvår - det gör mig både orolig och bekymrad! Hade SL varit Mc Donalds så hade jag fått svar i morgon! När jag får svar av SL kommer ni att få veta i denna blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar