11 april 2011

Mäniskor, möten och möjligheter!

Vilken helg de har varit! Det började redan i fredags då vi träffades på Berns för att få möjligheten att hylla de svenska vinnarna i JCI TOYP Award 2011! Jag kan lova er att det var 5 fantastiska personlgheter som äntrade scenen! I sina tal så lyfte de fram sina medarbetare, kollegor och sin familj, som viktiga för att ha gjort deras bedrifter möjliga! Mycket humor och klokheter fick vi oss till livs! Samtidigt som de efterföljande samtalen var otroligt intressanta. http://www.toyp.se/Vinnare_TOYP_2011.html

Vilken tur jag hade att jag beslutade att delta på JCI Swedens vårkongress i Skärholmen - där vi fick lyssna på en fantastisk föreläsning av Maria Ingelasson, JCI TOYP vinnare på Världskomgressen i Osaka 2010! - en mycket bra föreläsning som verkligen fick mig att reflektera över allt från stort till smått! Det ska verkligen bli spännande att följa Marias framtida bedrifter och gärningar!

Det fantastiska med JCIs konferenser är de möten, samtal, dialog, tips och kontakter, som du erbjuds under en helg! Från scenen togs personligstyper, integritet, bemanna med individ och uppgift, att leda sig själv och andra. Det byggs upp en kunskapsmassa, som ett smörgåsbord från scenen och diskussion och idéerna utvecklas. Nu handlar det mycket för mig att sammanfatta och prioritera!

Visst ringde jag mamma och sjöng sjöng för henne i går på hennes födelsedag! Jag ringde först, men att hennes barnbarn ringde och sjöng var störst!

På fika fronten mycket nytt! Det blev mjukglass på Quality Hotell Carl Philip i Skärholmen, kaffe på Elgiganten från en trevlig Nescaff'e säljare och avslutade i goda vänners lag på Möbelcafeet - nu är det tredje söndagen i rad och till och med kocken snacka med oss:)

Ha en riktigt bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar