8 april 2011

Vem i hela världen kan man lita på?

"SL SL gamle "vän" - trvligt att du lever än!

I går var en dag som går till historien som något inte så roligt! Skulle ta mig ner till Centralen från Spånga! När jag kommer ner på plattform så möts jag om att det är strömavbrott!!! Ops! - Hur tar jag mig nu in till stan? Informationen får jag mestadels av andra resenärer - 1 & 1/2 timmar in till staden! När vi är tvungna att stiga av vid Sundbyberg så är det KAOS! Jag har aldrig sett en sådan trängsel och folk är irriterade. Tunnlarna är proppfulla - det ända som är bra är att det inte trycks även om det trängs!
Jag når till mitt möte 45 minuter sent - som tur mötte jag en norrlänning, som inte visar sin irritation och är total- lugn! Det blev ett otroligt intressant möte om OCN Sweden - modell att certifiera utbildningar.

På vägen hem så talar jag med en av MTCs trafikvärdar och han berättar för mig att inte SLs resegaranti gäller för linje 19 för att "det är planerat strul". Så jag konstaterar nu att SL än en gång har lurat mig! Mina tre taxi resor för att kunna komma till tåg, flyg och arbete gäller inte! Varför skrotar inte SL sin resegaranti! Jag hade fram till den 21 mars inte åkt taxi mer än 10 gånger under mina 17 år i Stockholm. Nu har jag åkt 3 + 3 gånger med Taxi pga SL strul under ombyggnaden och tidigare snökaos! Hur mycket har jag fått tillbaka 0 SEK ! Hur många gånger har jag ringt till SL Kundservice / outsourcat till GO EXCELLENT och de har aldrig ringt tillbaka! Informerade de om resegarantin i går på Spånga station efter förseningar på mer än 20 minuter! Tyvärr så är svaret NEJ! Så SL ta och skrota "resegarantin" och ta tillbaka kontrollen över SL Kundservice. Det bär ju ert varumärke och resenärerna/kunderna/brukarna/medborgarna/väljarna-skaväl kunna få någon form av återkoppling och inte mötas av en mur av "försvarstal"!

Vad säger ni SL! Ni leder helt klart listan över vad jag skriver mest om! Det beror på att ni är så viktiga i mitt liv! Men jag känner inte detta är besvarat! Har SL ett kvalitetssystem? Om ni har det? Skriver ni avvikelserapporter? Gör ni riskabalyser av er egen verksamhet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar