30 april 2012

Har du köpt en majblomma?

Klart att jag har - och jag är smålänning - den kostar 50 SEK -pinen. 10% går till killen som sålde dem till mig i Kungsträdgården - måste vara bästa stället i går när det var så vackert väder! 


På förmiddagen försökte jag komma i kontakt med Miljöförvaltningen (Miljödirektören och helpdesk svarade), Business Region Stockholm och SL - var alla lediga - ingen svarade. Är det service? Att inte vara nåbar?Vad tycker internationella kontakter om detta? We call it "Klämdag" - as famous as ombudsman. fika and lagom :) Då var det liksom ingen idé att arbeta när alla andra var lediga och resten tar halvdag.

I dag (30 april) var jag och hälsade på Nacka Rotaryklubb och lyssnade på  Niclas Nordström. Han berättade om presidentvalet i USA och att han varit där regelbundet sedan 1986.

Svenska partier har från 1979 då var 5 person var medlemmar i partier gått till att idag vara var 50:onde - vilken risk finns i att partierna har ett så lågt stöd hos befolkningen?

Tisdag (1 maj) ut och titta på de olika första maj-tågen och lyssna på talen!
Senare på kvällen blir det Boule och Berså, premiär.

Onsdag den 2 maj ska deklarationen vara klar!
Stockholm-Humlegården Rotaryklubb har lunch kl 12.00 där Lennart Franke berättar om "Blomsterfonden - tryggt boende för äldre på ideellt vis".

På kvällen bär benen till Nördcafé på Tekniska museet, kl. 18.00-20.00. Gratis inträde till museet från kl. 17.00 - "The good Tribe" och deras globala miljöarbete med Gayathri Rathinavelu.

Torsdagen den 3 maj 
kl 06.45 Frukostklubben Kataklysatorn, 2 affärsidéer presenteras under 10 min/idé samt feed back i 20 minuter. Där efter samtal fram till 08.30 på Café 60, Sveavägen 30.

Min hemmaklubb - Stockholm-Spånga Rotaryklubb, kl.12.00 "I Tsunamins fotspår" med Loise Edwall och Malin Höse, som åkt och besökt Sri Lanka.

Kl. 13.30 på Kista mässan, Ericssons bolagsstämma 

Kl. 13.30 på Stockholmsmässan, HMs bolagsstämma

Fredag den 4 maj
kl. 17.30 JCI TOYP-prisutdelning (Ten Outstanding Young Persons) (anmälan krävs)

Lördagen den 5 maj 
JCI Senate träff - Mälardalen, Strömsholms slott!  Det är en liten ort i Hallstahammars kommun men med många möjligheter.


Det här är min vecka - hoppas att din blir lika bra! Trevlig Valborg på er alla!
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar