3 april 2012

Några av de människor som korsat min väg i dag!


På t-banan till en anställningsintervju - börjar jag tala med Elias, som är handläggare på Migrationsverket. Han talar själv amarinja - det kan vara ett tufft arbete - där det är tjänstermännen, som får ta stötarna och följa reglerna. Medan politikerna är "lite av vindflöjar" beroende vad media skriver.

SL och projektet City-tunneln hade vänligheten att stoppa hela t-banan i 10 minuter.

På vägen till IDG så frågar jag 3 personer om vilken uppgång vid St:Eriksplan som är den närmaste till Karlbergsvägen ... tyvärr har alla tre FEL! Den tunnelbanestationen är "förbannad" eller så har folk ovanligt dålig koll där? Kanske skulle "närområdes-geografi" läras ut på skolor i Stockholmslän?

Jag fick riktigt brått till IDG. "Föll som en fura" i trappen upp till IDG - två förskräckta damer frågade hur det gick med mig - mitt svar blev -       "Jag klarade IPhonen", som jag lyckades få upp över stengolvet.

IDG har hållit på med rekrytering sedan 1995. Låt nu det vara min tur - tur = där goda förberedelser och möjligheter möts.

IDG arbetar med 1) magasin 2) internet; idg.se och 3) events. De ger ut över 25 magasin/tidningar i Sverige och är ett av världens största mediahus.

På IDG möter jag Anneli, som arbetar för en kommunikationbyrå - hon och hennes sambo håller på att leta hus i stadsnära miljö - och tar därför IDGs "sköna hem"-magasin.


På väg till Pendeln ut mot Spånga så träffar jag Ralf och Joakim - som studerar till programmerare och håller på att lära sig göra app:ar - framtiden så kanske de kan hjälpa mig med några projekt.


Trodde ett tag att det hade blivit fel på min syn - för att allt plödsligt blev rosa.

På pendeln ut till Spånga träffade jag en mamma som tillsammans med sin 11 månaders dotter skulle ut och köpa en IPad3 - månads kostnad 200 SEK och bindningstid 24 månader.
Lill-tjejen hade några app:ar på mammas mobil som hon gillade väldigt mycket - en var med fjärilar som ändrade färg när hon rörde vid dem. När mamman lade ned mobilen så blev det ett himla liv - så att jag fick ta till "titt-ut"-knepet som funkar på alla små barn. Lill-tjejen vinkade till och med åt mig när jag gick av i Spånga.
Visst kommer jag att sakna Kuusakoski Recycling - människorna, mötena och möjligheterna. Medarbetarna är otroligt engagerade i sitt arbete, har aldrig varit i en organisation där medarbetare på alla nivåer i organisationen vet vad vi tjänar pengar på. Det finns många medarbetare med otroligt mycket erfarenhet från återvinningsindustrin - varför jag har lärt mig mycket under min tid på Kuusakoski.
En fråga jag har ställt mig under dagen är om gallerior och deras strategier gör våra "vardagsmiljöer" trista och likformiga?

Använder STORA Espresso House SL för att bli av med mindre och trevligare konkurrenter? Det tåls allt att undersöka!



Nere på Internet-hallen Matrix träffar jag Malih - som jag diskutera - korruption i det svenska samhället med, svensk skola och diskriminering. Han driver 3 organisationer och har på den hårda vägen fått känna av "vänskapskorruptionen" i det svenska samhället. Malhi är en av grundarna till postern.se och några andra organisationer.
 Jag har också förmånen att få träffa Daniel, som äger Matrix och är supertrevlig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar