28 april 2012

Vilken Arbetsmiljö har du?


Samhället vinner på transparans - vi blir mer helt, mer VI och får en diskussion om viktiga saker !

I går var det Arbetsmiljödagen 2011!

Till exempel: 111 personer har inom byggindustrin dött under 10 år i Stockholm.



På Rosenbad hölls "

Världsdagen för arbetsmiljö uppmärksammas medett seminarium om bemanningsbranschen" - det var tyvärr fullt och jag har verkligen letat efter en inspelning. Jag skulle verkligen vilja se detta arrangemang i sin helhet! Då arrangemanget var fullt och det är ett viktigt område. Meddela mig gärna var jag kan se detta i efterhand?


Hur kan vi som är en "ledande IT-nation" börja använda en relativt enkel teknik att sända, spela in, streama och lägga upp ett arrangemang.

VARFÖR:
- Sprida kunskap utanför en liten kunnig krets!
- Ta användning av Sociala Medier för att sprida detta.
- Arbetsmiljö är ett mycket viktigt område både för arbetstagare, ägare, företagsledning, fack, arbetsgivarfrågor, NGO:er, myndigheter, Regering, Riksdagen, Kungahuset. - Jag vågar att säga att arbetsmiljö är livsviktigt - och en av Sveriges styrkor!

LÅT OSS VÅGA VISA UPP DET VI ÄR BRA PÅ!





Var det bättre förr?

Regeringens arbete med arbetsmiljöfrågor

Information från Arbetsmiljöverket

Några andra arbetsmiljö-länkar:
- LO
- UNIONEN
- Ledarna
- Sveriges ingenjörer
- Civilekonomerna
- Byggnads
- ILO
- Arbetsmiljöforum
- suntliv.nu
Prevent
Vinnova




HUR BLIR SVERIGE VÄRLDSBÄST?


En sak tror jag är avgörande - att vi arbetar tillsammans för att nå dit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar