10 april 2012

Så mycket att skriva ... så svårt att bli uppkopplad!

Det var en veckar sedan jag skrev sist - här! När jag skrev sist så skulle jag ställa mig upp på Telias bolagsstämma och ställa ett antal frågor! Tyvärr så blev det inget av detta då jag var sen med min anmälan till bolagsstämman som skulle ha varit inne fem dagar förebogagsstämman. Men jag blev inbjuden som gäst av en av deras bolagsjurister och fick av denna anledning inte rätt att yppa mig under bolagsstämman. Men visst lärde jag mig en hel del av detta. Och har dragit lärdomar av detta inför LM Ericssons bolagsstämma och H&Ms bolagsstämma som infaller den 3 maj. Det gäller att ha koll på bolagsordningen!

Anders Narvinger, TeliaSoneras styresleordförande och Lars Nyberg, TeliaSoneras VD och Koncernchef var uppe i talarstolen. Här betonade de den snabba utvecklingen på telekom-marknaden. Lars Nyberg betonar att det har varit ett händelserikt år med den arabiskavåren, ökningen av smarta-mobiler och läsplattor. -"Vi tillgodoser ett m¨nskligt behov att kunna kommunicera på ett enkelt och effektivt sätt".

Han sa också att - "Om min ledningsgrupp inte svarar inom en timma blir jag "orolig att de inte mår bra"".

Han betonade att följande tre punkter hade prioritet för TeliaSonera:
1)   Innovativa och smarta lösningar.
2)   Varumärket TeliaSonera
3)   En kundupplevelse och en kundservice i världsklass.

Även togs problemet upp som TeliaSonera har Turkcell och Megaphone, som man är delägare i. När jag kom ut från stämman så möttes jag av Janne Josefsson - så man har inte bara problem där utan även här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar