14 april 2012

I går var det fredagen den 13!

Det tog mig en minut att upptäcka det i morse, 05.55 då jag på väg ut i hallen sparkade till en sko och sedan på ett oförklarligt sätt fick upp foten 70 cm upp ... och träffar en nyckel i tvättskåpet som sitter i dörren, vilket gjorde att - det nästan svartnade för ögonen. Foten roterade på ett reflexmässigt sätt i luften och en en enorm smärta spred sig.

När jag en kvart senare skulle ta på mig skon så gjorde det väldigt ont och jag fick ta det lungt på morgonen fram till att jag kunde ringa sjukvårds upplysningen.
- Den är troligen stukad och det finns inte mycket att göra åt det.

Jag tog och lindade foten och tryckte ner den i stöveln för att kunna ta mig till Djurholms RK - där Fred Goldman höll ett föredrag - vet inte vad jag ska säga om detta. Ska läsa en av hans böcker.

Konstaterar att han har förenklade exempel, "förstorade" axlar på graf för att budskapet ska bli klarare. Att han tyvärr är ganska raljerande mot kvinnliga politiker som Lena Ek och Angela Merkel.

Hans slutsats är att detta är naturliga variationer: Det handlar bara om pengar och makt!?

Tällberg Foundation kom 2009 ut med "Vi kan inte förhandla med Naturen".

Vad zzzzzzzzzzzzzzzzzzz (Där somnade jag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar