27 april 2012

"Smyghöjningar" av priser på snuset hos Pressbyrån och 7-Eleven

Denna bild är tagen på en reklamskylt i
Tunnelbanan i Stockholm vid Slussen.
Bilden har på inget sätt ändrats.

I går när jag skulle köpa snus så vänder jag mig till Pressbyrån och 7-Eleven, som ägs av Reitangruppen, visade det att det skett en prishöjning på över +5%. Detta motiverade 3 butiker med att tobaksskatten hade höjts. - När jag frågade när detta har inträffat så visade detta att detta var den första januari! Med andra ord en omotiverad "smyghöjning".

På bilden till vänster syns tydligt att Pressbyrån "umgås" i fel umgänge. Om DOLE har jag tidigare skrivit mycket. Företaget som försökte att tysta en dokumentärfilmare - Fredrik Gertten och hans film BANANAS. DOLE försökte att få filmen stoppad och till och med att påverka svenska Riksdagsledamöter genom personliga brev.

En fråga jag ställer mig är vad Pressbyrån, 7-Eleven och Reitangruppen håller på med?

Är det ett företag jag vill ge mina pengar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar