8 juli 2013

Almedalen 2014 - om jag själv får bestämma!

 Tre saker jag vill vara med på under Almedalsveckan 2014:

1) TEDx Almedalen 2014, som jag lyckades att få vara med på 2012, men sedan dess haft otrolig otur.

2) Nikodemussamtal i skärningspunkten religion/politik. Samtalet sker mellan representant från dagens politiska parti och en journalist och en teolog. Från tidigare år så vet jag att dessa är några av de mest givande arrangemangen. Tiden är mellan 22.00-23.30 i Visby domkyrka.

3) Att ha bättre koll på de olika mingel. Det gäller att vara i god tid med att anmäla sig för att få plats. Årets mest intressanta mingel var Svenskt Näringslivs och Hjärna, Hjärta, Cash. Jag tycker att Företagarnas mingel då 10 appeller lyftes fram var ett intressant tilltag.

Det är människorna du möter, samtalen ni för och berättelsena du hör, som är Almedalen för mig.  De får mig att se lite annorlunda på vissa saker och att tänka till när det gäller mina egna åsikter och ställningstagande.

Jag kommer att under morgondagen att skriva om några fantastiska personer jag mötte under årets Almedagen.

Nästa år hoppas jag att Möbelriket också kommer att vara på plats med arrangemang eftersom Johan och Anders team äar några av de bästa på att få människor att känna sig välkomna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar