6 juli 2013

Ett av Almedalens mest intressanta arrangemang!

Har nu sett TEDx Almedalen 2013 - en plats jag fått möjlighet att besöka en gång. Det var 2011 och jag minns det som det var i år. I år var "turen" inte på min sida och det kan den ju inte alltid vara, även om jag gör allt för att det så ska vara :)

I år fanns följande personer bland talarna:
Cecilia Hertz
Nicklas Lundblad
Ida Östensson 
Milad Mohammadi
Virpi Pahkinen 
Alexander Crawford

Alla av dem helt fantastiska berättelser, men två stack ut. Ida Östensson och Milad Mohammadi - Ida och Milad var de personer som inte bara nådde fram - de nådde mitt hjärta! Med deras två berättelse så tog de upp viktiga frågor som verkligen berörde mig! De har det där som är svårt att definiera - men de når fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar