15 maj 2012

Allt är inte alltid så lätt!

I söndags var jag och två vänner på Gröna lund - en helt underbar eftermiddag med glass, popcorn och kaffé. På en bänk så träffar vi Linda och Olof, som studerade samtidigt som mig nere i Växjö. Kul att ta sig tillbaka så där i tiden ett 15-20 år.

Vi satt ute på bryggan och "lapade" sol och diskuterade . Det var helt underbart. Vi upptäckte några vakter och konstaterade att detta måste vara ganska "slappt" att jobba för dem en söndag eftermiddag.

Vi tappar bort varandra i myllret efter att jag hade undersökt hur mýcket det kostar att lägga till vid bryggan med båt, vilket visade  sig vara bara inträdet.

Jag blir tvungen att ta mig till servicecentret för att få mitt batteri i IPhonen laddad. Efter en stund så var den laddad och jag fick möjligheten att nå kompisarna över mobiltelefonen. När de kommer ut visade det sig att en kille hade blivit jagad på området.

Vi går ner mot båten över till Slussen och plötsligt såg vi killen som har varit jagad och i området runt färjelägret så formligen myllrar det av vakter. Efter en stund så kommer de gående med den unga killen i tonåren.

De tar hand om killen och tog honom mot kontorsbyggnaderna.
När vi frågar värdarna så visar det sig att killen på vägen ut från Gröna lund har knuffat en värd så kraftigt att denne slagit i backen och slagit i huvudet!
När vi ska ta spårvagnen in till centrum, ser vi honom sitta i en polisbil in mot staden. Vad fick honom att "tjur-rusa" in på området? Kanske hade han inte pengar att ta sig in på området med sina vänner?

Tråkigt nog så ledde detta till en polissak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar