25 maj 2012

Årets viktigaste dag - jag behöver din hjälp!

I dag är det fredag och jag är otroligt glad! En låt som, jag verkligen gilla - det är nog min far som har sett till att detta är en av mina favoriter - förutom Loreen och Europhoria har ju bara funnits under denna dag.

Vad önska jag mig då? Jo att denna blogg läses av 800 läsare i dag - det är nog o möjligt - det borde vara omöjligt - men inget är omöjligt med lite hjälp av mina vänner :). Detta är min absoluta favorit sedan i går! "Change your words. Change your world. Jag önskar föresten att du gör något för någon annan som de själva inte kan göra - och berätta gärna om detta i min blogg :)

I dag är det "Stora bokbytar dagen" - kan det vara en slump att denna dag infaller i dag? Ett av mina stora intresse är just böcker! Jag och FRIENDSKIPBooKs menar - ju att en av de bästa gåvor du kan ge bort är att ge en annan människa en bok, som gör att mottagaren av presenten lär sig något nytt eller en bok inom ett område som gåvomottagaren är speciellt intresserad. Varför inte också göra detta till "Stora bokgivar dagen"? Så i dag börjar "Stora bokgivar dagen"! Detta kommer att bli en riktigt riktig riktigt bra dag - hoppas jag verkligen! Några tips - ta med dig en bra bok hemifrån - som du har läst eller läser (och blir klar med under dagen, Sedan byter du och ger bort din favorit-bok eller en du byter dig till!

Kanske är det bäst att göra som SL (StorstockholmsLokaltrafik) och tackar innan man har blivit bättre! Folk blir kanske snällare då?

3 snabba boktips:
- "Glädjen tillbaka i ateljen - och 29 andra berättelser från Skatteverket Mälardalsregionen"
- "100 INNOVATIONER, 1-50, Antibiotika-Läsk"
- "100 INNOVATIONER, 51-100, Metallbearbetning-Ångmaskin"

Så vad önskar jag mig mer? Det heter ju tre önskningar i ett! :)
1)   Gör något för någon annan, som den personen inte kan göra för sig själv!
2)   Gör detta till "Stora bokgivar dagen"!
3)   Se på ABC - från 23 maj om Skomakaren, Branko Ruzic,  som har drivit butik vid Hornstull i 40 år - nästan lika länge som jag har funnits! MEN som SL femdubblade hyrorna för - så han var tvungen att stänga igen och göra minst 3 nära och kära arbetslösa! RING till SL-kundtjänst 08-686 10 00 (tryck 3 - och säg din mening) eller RING SLs huvudkontor, 08-686 16 00, Ulf Bratt eller Jesper Peterssonoch berätta vad du tycker / eller någon annan SL-medarbetare (svårt att finna en ansvarig - Ulf kallar sig sponsor trots att han är ansvarig) - eller Christer Wennerholm som är ytterstansvarig som ordförande i SL 08-737 25 00. "Ring klocka ring...". Gör skillnad!

Det är fredags mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar