26 maj 2012

De betydelsefulla...

Du är en av dem - för att du läser denna blogg och för att du är den du är.

Klockan 07.00 samlades vi på Lasse Maja ute i Barkaby med Rotary Business Network - denna morgon var speciell på för att det samlades över 40 personer som vill göra affärer - en blandning av förtroendevalda, tjänstermän (intraprenörer), företagare och Guvernör/oprasångerska.

... men det var också min födelsedag - vilket gjorde att jag fick möjligt att hålla en längre presentation denna gång! Tack!

Här kommer min presentation:
"Jag heter Peter Pettersson och kallas för Pimpim eller den "lille bibliotekarien" och är medlem i Stockholm-Spånga Rotaryklubb.
I dag är min födelsedag, men också "Stora bokbytardagen". Jag skulle vilja att den 25 maj också blev "Stora bokgivardagen" dagen! Det tror jag skulle vara bra för mina affärer och förvärlden! Tror - helt ovetenskapligt - att människor som läser böcker är lite trevligare. (min erfarenhet).

Jag äger varumärket FRIENDSHIPBooKs - Köp en bok och bli klok..-are!

Ni är min viktigaste "publik" sedan Ericssons bolagstämma på Kista mässan den 4 maj.

Jag skulle vilja berätta en liten berättelse om en skomakare! Jag flyttade upp till Stockholm för 18 år sedan. En av de första personerna jag talade med här uppe var Branko! En fantastisk personlighet och vänlig skäl! Han var skomakare vid Hornstulls t-banestation och hade när han "tvingades upphöra med verksamheten 3 anställda.

SL FASTIGHETER höjde hans hyra från ca 100.000 sek till 500.000 sek på ett bräde!!! Som Rotarian och företagare så tror jag också att du känner lika mycket för Branko och hans tidigare tre anställda. Som Rotarian med ett småländskt företagarhjärta så känner för Branko och hans situation!

Men jag känner bara inte utan använder min frustation till att agera! ... och vädjar nu till DIG att läsa min blogg - www.socialtentreprenorskap.blogspot.se
Gå in där - Det är din present till mig på min födelsedag! Vad du sedan tar för beslut att agera blir ditt ansvar - jag kan bara välja till dig att göra något ...

Jag försöker varje dag att leva efter Rotary´s devis - "Service above yourself" - Vissa dagar regnar det och går sämre. I dag skiner solen på mig, dig och Branko  - och det kommer att bli en riktigt bra dag med dina och andra betydelsefulla människors hjälp! TACK!



I nästa blogg ska jag berätta om hur det kan ta över två timmar att ta sig in till stan med kollektivtrafik och hur medarbetrare på MTR Stockholm - visade det goda omdömmet att hjälpa mig!

Tack för att DU läser min blogg!
Gå nu ut i solen och ta en promenad eller läs en bok - eller varför inte alla tre sakerna på en gång?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar