5 januari 2013

Det är här det händer!



Nu har jag varit i två dagar på Möbelriksdag i Lammhult - liten ort med otroliga entreprenörer mitt i Småland. Om jag bara ska skriva några rader om detta så skulle jag vilja sammanfatta dessa dagar med samverkan, samarbete och samförstånd. Småland har förstått att om vi inte lyfter viktiga frågor tillsammans så når vi inte lika långt!






Johan Sjöberg och Anders Wisth från Möbelriket och deras team av designkoordinatorer.
Otroligt att få ihop ett sådant arrangemang, som Möbelriksdagen med ett 50tal personer på scen med Landshövding (vår egen Kristina Alsér), regionförbunden, representanter från kommunerna, IKEA, High Chaparral, Materia, Svenssons Möbler, Möbelriket, Icehotel, Trend gruppen, Lammhults Möbler, Stockholms mässan, Kampradstiftelsen, Träcentrum, Barometern, Tidningen Entreprenör, A2 Designers, Sveriges Riksdagen, Svenska Institutet, Sandin och Bülow,  Exportrådet, Myndigheten för Yrkeshögskolan, Svensk Form, Visit Sweden och hundratals gäster med 1000-tittare på nätet.

Ostkaka serverades det efter Möbelriksdagens avslutande. Det var tredje gången jag åt ostkaka denna vecka efter besöket på nyårsmottagningen hos Landshövdingen i tisdags, prisutdelningen för Årets Kronobergare 2012 i onsdags.

Efter 18 år i Stockholm så kände jag att det var på tiden att vara med på den 7:e Möbelriksdagen. Jag ångrar mig inte en minut. Det var en fröjd att följa detta flöde av kunskap och avsiktsförklaringar som kom från scenen. Ett föredöme i mycket som kunskapsspridning, nätverkande, inspiration och planering. Jag kan lova att alla har något att lära av deras tänk!

Under gårdagens galamiddag så fick vi möjligheten att lyssna till VD:n för Lammhults Isterband, Kent Andersson. Han talade så bra för varan att jag efter dagens isterbandslunch helt enkelt var tvungen att åka och köpa av deras välsmakande produkter.

Missade du Möbelriksdagen - kolla in det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar