1 augusti 2012

Service kommer från hjärtat!

Service är något jag tror kommer från att man tycker det man gör är kul och att man känner passion för det man gör. Det är helt enkelt något som kommer från hjärtat. Du ser det i en människas ansikte, i deras ögon och leende - att detta är något av det roligaste de kan tänka sig.

I slutet av förra veckan fick jag en lista med 5 saker jag skulle köpa hem till mina föräldrar. Jag hittade 1 av dessa saker - 20% - det kan inte ens ens mor ger en godkänt för! Det fanns absolut ingen personal i butiken - så vi bland kunderna fick hjälpas åt. Det är ju ändå något positivt att man då börjar pratar med varandra!






3 av 5 saker på listan var konstaterbart slut. Menad den fjärde blev ett felköp pga min fars handstil.

Konsekvensen av att de inte har någon personal i butiken är att man inte har någon att fråga om alternativ som de har - utan att de helt enkelt säljer mindre.

När något faller från hyllorna så är det ingen som ser till att butiken ser okej ut - utan den för faller mer och mer,

Butikkedjor sim har förfallit i detta är Netto och Lidl. I detta exempel är det en Nettobutik i Växjö. Snabbt inser man att priset inte är allt utan hur mycket man också uppskattar kunnig och engagerad personal.

Vi du handla på ett lager med minimal service kan du gå dit - för mig är det inget alternativ!

1 kommentar:

  1. Det är samma i alla Nettobutiker.
    Min Nettobutik är o-lidl-ig:
    http://www.youtube.com/watch?v=VmzfVrhqzXU
    Dela gärna!!!

    SvaraRadera