19 augusti 2012

Gillar att bli förvånad, vara nyfiken och en länktan att inspireras!

Varför använder vi inte detta sätt att skriva i någon
större utsträckning längre?


I dag så var jag besökte "Världens längsta bokbord" - det är över en km långt - väldig blandning av begangnat och  nya  böcker - vissa signeras av sina författare.

Det är en fantastisk plats att vara på helt enkelt - jag köpte 20 böcker. Vissa kommer att bli gåvor. Böckerna har sitt fokus på Kina, Afganistan, Nelson Mandela, internet och historia. De böcker jag köpte var 36% billigare än Adlibris och då fick jag med 11 böcker som inte finns i Adlibris sortiment.

Det var inte att det var brist på intressanta böcker utan snarare att de är maximalt att bära 20 böcker.

Genom böcker så får jag inspiration och få veta om saker som jag tidigare inte har haft en aning om. Jag tycker det är spännande om att få andras berättelse berättade för mig i bokform - allra helst i memoarens form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar