4 januari 2022

eller virseversa?


 I en dag är lika oförutsägbar, som ett år eller kanske livet? Visst kan man planera - och det ligger något vackert i det, men när det som man planera inte blir av kan jag inte annat än att bli lite besviken. Jag hade verkligen sett fram emot mötet med en god vän, som jag känt i över 30 år. Men i tider som dessa ska man nog ha en plan B. Människor får känningar av förkylningsvirus  eller Covid-19 eller Omnicrom - vi vet inte riktigt vad det är även om man kan ta snabbtest.

Så den här dagen fick en annan vändning. En vändning, som jag i och för sig har en plan B för och jag har köpt mat så det räcker.

I dag blir det fokus på ”Från världskrig till nätkrig - Hundra år som formade internet” och ”Nya Småland”, som jag kommer att läsa ut.

Systematisera ”Systematiskt kvalitetsarbete - för skolväsendet”, ” Med ansiktet vänt mot Europa - perspektiv på skolutveckling”, ”Nycklar till framtidens edutainment”.

Skumma ”Didaktik - ett professionsbegrepp”, ”Reflektion och praktik i läraryrket”, ”Perspektiv på lärande” och ”Pedagogiskt arbete” för att användas i mitt paper och uppsatsskrivandet. Då jag blev av med min dator på Café 60 före några år sedanblev det en otrolig uppförsbacke i läsandet och skrivandet tillsammans med Pandemin.

Jag ska kastar mig över denna textmassa och ”sätta ihop” det på några papper, men den behöver bearbetas några gånger.


Jag går varje dag mellan 7 - 20 km för att under denna sträcka och tid bearbeta det jag läst och att reflektera och koppla ihop detta.

Viktigt är också att kontakta mina kusiner och grannar - och berätta när jag beger mig av till Stockholm. Utan dem är jag ingen här nere - här vävs en ”väv” som skapats av generationer. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar