28 januari 2022

Hur har din vecka varit?


Ett intresse kan väckas av en 7-årings engagemang. En 7-åring förvänta sig svar från en vuxen. Det är inte alltid så att du måste komma med svaret direkt. Du kan få betänketid - om du ”levererat” tidigare. Jag har fått frågor om vikingar, speedboats, Pokémon, Tictoc, rymden (som jag inte kan någonting om).


Så här på kvällen, en fredag, så är huvudet fullt med frågor. I veckan har undervisningen haft stöd av digitala verktyg med Kahoot!, klockan, matematik och berättelser. 

Ett av mina viktigaste redskap är telefonen. Jag samtalar i timmar, medan jag är ute och går i grannskapet. I jackan har jag alltid en anteckningsbok för att skriva upp ämnen, personer och platser att arbeta vidare med.


Vem bestämmer var du ska? Vad du vill bli duktig på? Reflektera kring ämnen, som du har mött under veckan.l

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar