8 januari 2022

En annan plats för lärande!


I dag ska jag bege mig till ett bibliotek. Biblioteket är en plats jag gärna besöker för att inspireras och få en bättre överblick över ämnesområdet jag för tillfället genomlyser. Just nu är jag på E - uppfostran och undervisning, vilket innefattar pedagogik, skolväsen, dyslexi.


Det lugn som finns i ett bibliotek finner man inte på många andra platser i vårt samhälle än just på biblioteket.


De allra flesta människorna, som befinner sig i ett bibliotek är nyfikna och intresserade människor, som vill förkovra sig inom olika ämnesområden. Jag har haft många intressanta samtal med olika besökare inte minst när jag arbetade med att göra undersökningar på bibliotek runt om i Stockholm.


Här kan du också skaffa dig en överblick av enskilda böcker och ämnesområden. Idag så går stegen mot Enskededalens bibliotek. En bonus är att jag får möjligheten att läsa Smålandsposten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar