5 januari 2022

Kan jag ha sådan tur?

 


I dag så besökte jag Växjö stadsbibliotek, kanske ett av Sveriges vackraste. En fantastisk byggnad där det i normala fall händer en hel del. Stolarna är fantastiska och med varierande design. Förmiddagen tillbringade jag på gatuplan med att läsa dagstidningar. Eftersom inte Smålandsposten hade kommit på tre dagar och jag hade tid så tog jag mig till redaktionen och hämtade dubbla exemplar av de tre tidningarna. Sedan läste jag dagens tidning. Efter det det gick jag in på magasinen.

Vid lunch begav jag mig till Restaurang Sit and go, en ny bekantskap med en gammal vän. Det var lugnt och skönt - med ett fruktigt salladsbord, fantastisk fläskfilé och kaffe med rulltårta (namnet kommer säkert av att du rullar ut efter ett par av dem).


Efter lunch tog jag mig en våning upp till bokstav E, som i pedagogik. Det tog mig inte lång tid att finna 8 böcker om studieteknik, något jag vill lära mina elever, didaktik, värdegrund och hur du undervisa i tekniska ämnen.


I kväll åker jag hem till Stockholm. Det kommer att vara lite skillnad både i jämförelse med landsbygden och staden. Ljuden, människorna intrycken kommer säkert att märkas av. 

Nu har jag fått en egen ”dubbel”, vilket måste vara för bra för att vara sann, men turen har hållit i - i en timma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar