30 januari 2022

En dag av reflektion och kontemplation.

 


Idag är det söndag - och vinden friskar i utanför rutan. Jag funderar på att besöka Skansen (10-16) för att äta lunch. Grilla korv över öppen eld. 

Nobel Prize Museum (11-17) och Forum för Levande Historia (stängt) så det får jag vänta med till i veckan. Historiska museet (11-17) med Vikingarnas värld.

Jag hoppas också att besöka Tranströmerbiblioteket (11-17). Gamla stans bokhandel (stängt), Drottninggatan bok och bild (11-17), Adlibris (12-16), Rönnells antikvariat (stängt).


En plats som utmärker sig på många sätt är Tekniska museet (10-22). Till att börja med så har de fantastiska öppettider. Det är lugnt för det mesta, men jag får inspiration av att vara där. Jag sitter och läser, lyssnar till poddar, TEDx och dokumentärer. Här kretsar det mesta för mig kring lärande och aktionsforskning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar