5 januari 2022

-Var finns Smålandsposten?

 


Klockan 07:15 så får jag tjuts ner till Biblioteket, ett av Sveriges vackraste bibliotek. Det visade sig att de inte öppna förrän kl 08:00. Så jag tar en promenad genom staden. Väldigt lugnt och stilla - inget, som kan förvilla.


Klockan 08:00 står jag vid dörren och det är öppet - blir dagens första besökare, vilket medför diplom, gelanger, serpentiner och en kopp kaffe. Inga kan få till det som smålänningar. (lite ”kryddat” men först var jag). 


Vi som stod i kön - tar oss mot tidningarna och jag får tag i Dagens Industri. PM Nilsson verkar inte ha skrivit någon ledare i dag, så risken att bli provocerad är mindre.


Medan jag sitter och läser DI hör jag att SMP, Smålandsposten, den lokala tidningen, inte har kommit. De första 15 minuterna är det i alla fall 6 - 7 besökare som tittar och fråga efter den. En av bibliotekarierna berätta att de har efterlyst den i tre dagar. De har inte fått SMP på tre dagar. Vilken katastrof!

Jag ringer till Smålandsposten - och förklara situationen. Jag kan inte säga att jag har mycket hopp att de dimper ner på biblioteket i dag?

Det slår mig att jag kan göra en insats - jag går och hämta dem och överlämnar dem till bibliotekarierna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar