6 januari 2022

Om tiden -”kör förbi” dig?



I morse när jag vaknade så möttes jag av solsken. Då var det torsdag morgon och nu är det lördag kväll.


På morgon när du stiger upp ser du kanske fram mot en dag att fylla med olika former av aktiviteter och händelser. På kvällen har allt detta passerats och du funderar kanske över vad du egentligen hann med? Reflektera över vad du har gjort och vad som du får vänta med till i morgon.


Nu har jag just kommit till den punkt när jag står inför att sammanfatta denna dag, som har bestått av en promenad och samtal om små och stora ting som vänskap, skola, arbetsliv och att kunna sova på nätterna.


De där samtalen är så viktiga, med personer som bryr sig om mig och jag bryr mig om. De där personerna som jag kan lägga ner det jag håller på med bara för att jag förstår att de befinner sig i en situation där de behöver min hjälp och vill ha den.


Jag har en lista över saker jag behöver göra, personer jag behöver kontakt, saker jag behöver och ha lovat sända. Jag har även en lista över saker jag vill göra, läsa, skriva. Ibland vill jag veta hur saker fungera, men det är bara ”nice to know” - jag behöver inte riktigt veta  det för att lösa uppgiften.


Min lista finns i kalendern, anteckningsbok, mobilen och i huvudet. I vissa lägen använder jag mina armar för att komma ihåg.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar