30 januari 2022

En bok öppnar en värld!

 


En av mina absoluta favoriter är Drottninggatan bok och bild på Drottninggatan 9. Nu har den kommit tillbaka efter ägarbytet och jag har stora förhoppningar.

* ”Fredriksdal i Hammarby sjöstad - med anor från 1700-talet” (2017) av Maj Sandin

* ”Svensk reklam” (2016) av Oskar Broberg, Marcus Gianneschi och Sverker Jonsson

* ”Startup-Modellen - Så skapar entreprenörsinriktat ledarskap förändring och långsiktig framgång” (2018) av Eric Ries

* ”Kvinnans plats i historien” (2019) av Hans Albin Larsson (Red.)

* ”Putins nya Ryssland och det förflutnas skuggor” (2018) av Shaun Walker

* ”Beslutsfällan - Genomskåda psykologin som styr dina val” (2018) av Arvid Janson och Niklas Laninge

* ”Sverige och Nazityskland - Skuldfrågor och moraldebatt”  (2007) av Lars M. Andersson (Red.) och Mattias Tyden (Red.)

* ”Sverige och förintelsen. Debatt och dokument om Europas judar 1933-1945” (2005) av Ingvar Svanberg och Mattias Tyden

* ”Räkna med bråk - Om floppar, succéer och småländskt driv” (2017) av Anna Bråkenhielm

* ”Fritidshemmets uppdrag - ett helhetsperspektiv på elevens utveckling och lärande” (2015) av Margareta Schröder och Jarko Tuisku

* ”Märkliga händelser” (2014) av Abdalla Ahmed, Athrin Aho, Sofi Björnberg, Linda Brisenheim, Lovisa Flyckt, Felicia Johansson, Josefin Nordin, Alexander Onstrand, Sara Rosemari, Tobias Ådin

Någon av er har kanske märkt att jag har en vilja av att göra bra affärer och för att förstärka körupplevelsen när jag har varit på Drottninggatan bok och bild brukar jag jämföra med priserna på Bokus och Adlibris. Det visade sig att mer än 80% har Bokus och Adlibris exakt samma pris.Blir inte mycket till konkurrens på nätet. Amazon visar sig vara +23% mot Bokus och Adlibris.

Drottninggatan bok och bild kostade böckerna 530 sek medan Adlibris, Bokus och Amazon ligger på priser mellan 2.287 - 2.822 sek, vilket var en otrolig skillnad.

Så det där med att allt skulle vara billigare på nätet - är väl något många tror. Vi får allt se upp för de stora verkar mest bevaka varandra och vara ”fat och happy”!


Killarna på bilden lärde mig hur jag gjorde inlägg på Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar