22 januari 2022

Ett lugn där bara surrandet från en fläkt hörs!

 

Jag har några favoritplatser. Ett av dem är Tekniska museet - där kan jag tillbringa timmar och inspireras av miljön, människorna jag möter och idéerna som har tänkts. För tillfället är jag inne i en skrivande och läsande fas. Då har Tekniska museets ”ta-egen-mat-rum” blivit mitt tillhåll. På kvällen får jag nästan ha det för mig själv. Vilken lyx, vilket lugn. En av de få platser där jag inte känner någon ”press” från att de stänger då de alla dagar har öppet mellan 10-22.


En annan plats, som innevärlden så specifik men nästan lika lugn är Biblioteket. Jag gillar bibliotek, men deras förseningsavgift är jag inte lika road av. Kanske är det därför jag köper mina böcker? Men något som vi ska vårda tillsammans fungerar ju inte om personer som jag inte kommer ihåg att lämna tillbaka. 

Att bara sitta där och inspireras genom att ta en slumpvis bok och bläddra lite eller att leta upp E där böckerna undervisning finns. 

Något som jag märkt är att människor som besöker bibliotek är nyfikna och intresserade E, vilket gör att man kan ha fantastiskt intressanta samtal.


I morgon så kommer jag att besöka Historiska museet och deras Vikingautställning - Vikingarnas värld , som ska vara något speciellt! Museet är öppet 11:00-17:00.

Ta på dig munskydd så syns vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar