5 januari 2022

Från koja till slott.

 


Har nu kommit tillbaka till Växjö efter att ha varit på landet i 9 dagar. Från att ha sett högst 10 personer per dag till att nu se ”horder” av människor dra fram över gator och torg.


Naturligtvis så besökte jag min favorit - Broqvist Konditori och tog en äggsmörgås och något sött.


Det byggs mycket i Växjö och en del förändringar i stadskärnan. Nu har det kommit ett nytt fik - Top Notch Bakery, som visar sig vara ett lugnt och stillsamt ställe med en trivsam och smakfull julpyntning.


Jag sitter och väntar in en vän med Päronlemonad  och en kanelbulle. Det är på något sätt som lugnet igen infinner sig.


#KiviksMusteri - Det fanns en bottensats i er Lemonad, vilket gjorde att jag reflexmässigt skakade er/min flaska. Hälften på golvet och hälften i knät. Det hade jag inte räknat med - så det blev en överraskning.En snäll liten varning kanske vore på plats!

Något som gör Top Notch Bakery speciellt är att de tillsammans med sina bakverk och kaffe, finns möjligheten att beställa öl, vin eller cider, vilket öppnar upp möjligheterna för fler att vilja gå dit. Jag har vänner i Stockholm, som inte gärna hänger med till ett fik, men gärna går till krogen. Här finns det samlat under samma tak.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar