29 januari 2022

Olympiska spelen, OS, var något jag såg framemot tidigare?

 


Det är så viktigt med förebilder. Att ha möjligheten att titta på OS - att få se rörelseglädjen med Generation PEP. Att ha möjligheten att bestämma, att satsa, att känna motivationen i det man gör. 


Att jag inte får möjligheten att se OS - kanske inte är någon större skandal. Jag får tid till annat. Tid att läsa, tid att skriva och tid för att reflektera.


Jag såg en dokumentär av Nils van der Poel- en intressant personlighet, en klipsk grabb och en människa med ett fokus, som tänker större! Jag önskar honom lycka i de kommande Olympiska spelen.

Jag hoppas att Kina kan blir ett land som värderar de mänskliga rättigheterna mer. Nu är det snart 14 år sedan jag var där efter OS i Peking och nog trodde jag att Kina och dess ledning kunde bättre. 

Min första blogg startade jag på ett vandrarhem i Peking för 20 år sedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar