2 maj 2011

Att se bortom de små problemen och se upp till sina förebildet!


Tyvärr så har denna blogg ett tag fått lite för mycket kantring mot mina vardagliga problem!'






Nu gäller det att få fokus på de fantastiska förebilder jag möter i mitt dagliga arbete - jag vill ge er tre fantastiska förebilder när det gäller kundservice: Relationsbyggarna, Kamoja och Daglivs Klippet.Av dessa lär jag väldigt mycket varje gång jag få möjlighet att lyssna till någon av deras representanter. Om hur viktigt det är att vara trygg i sig själv som person för att vara en bra ledare. Att det är viktigt med vilka värderingar, som organisationen ska stå för - detta ger affärer. Att vara värdiga medarbetarnas respekt och stolthet. Vi hjälper gärna till - och de gör det på Daglivs Klippet på Fridhemsplan!

Vilket företag och organisation är dina största förebilder och inom vilka områden?

Den störste förebilden är Ingvar Kamprad! Därför vill jag hylla honom med tre citat från "Kamprads lilla gulblå" av Bertil Torekull, som skrev den inför Ingvar Kamprads 85 årsdag:
-" Jag ska bli en ny Kreuger" (Ingvar Kamprad 5år, på moster Ingas fråga vad han vill bli en dag).
-"Vänta Mor, en dag kommer hela världen att sitta på en pinnstol från Småland". (Ingvar Kamprad 17 år, när mamman oroade sig för att pojken tagit hem tolv stolar och som hon inte trodde att han skulle klara sälja).
- "Den bästa affären nånsin gjorde jag som ung affärsman då jag impoterade 500 reservoarpennor för 1 kr styck från Paris inklusive frakt och tull. När jag sälde dem vidare till Ur & Penn fick jag ut 4:50,.. Det gav extremt bra vinst - tänk, 500 gånger 3:50 på ett bräde. Det gav mig blodad tand".





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar