30 maj 2011

En dag med SL!


Det är måndag morgon och jag är på väg till jobbet! Denna morgon så leker SL "vilken pendel går till Kungsängen/Bålsta? Alla informations skyltarna är nedsläckta - så vi resenärer får allt tala med varandra för att veta om man kommer med rätt tåg!








Det är bråda tider för SL - omorganisation, 50 nya tjänster ska tillsättas- innan sommaren (och det kan ju inte vara så många dagar kvar?). Detta var framsidan som mötte oss SL-resenärer i morse! Vore intressant om de kunde använda sitt uppslag och berätta lite om sin omorganisation och sina visioner - för oss som betala!









När papperskorgarna blir fulla så blir det skräp på golvet i tunnel-banevagnarna.













När jag kommer fram till Gullmarsplan är det denna syn som möter mig! En hållplats full av människor kl 22.16. Då ringer jag SL-kundtjänst (eller Go excellent) 08-600 1000. -"Du är på plats ett i kön...". Det står 7 minuter på tavlan, vilket innebär att en eller två bussar inte har kommit! En buss kommer in Buss19X och fylls. Efter 10 minuter kommer en buss - ej i trafik, men den stannar! ...Nu svarar kundtjänst och jag är efter 10 minuter med att stå först i kö - redo att få berätta om mitt ärende! 10 minuter i telefonkö, som nummer 1: Jag kände mig allt lite lurad. Skatteverket klarar av att fixa det!
0771- 567 567. Du betjänas nu av xx, och har plats xx. Din beräknade vänte tid är zz".

Mitt val är inte att gå åt vänster! Men är det ingen som lyssnar har jag inget val?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar