8 maj 2011

Att se ljuset i tunneln!

Visst smakar det så kostar det! I dag visades City tunneln upp av personal från Trafikverket och entreprenörer - vi var väl en så där 40 meter under marknivå!

Blev imponerad av att de öppnade dörrarna 10.50 trots att det var 11.00, som var angivet i annonserna. Det var helt enkelt n¨gon som hade tänkt!


En av "superdundermaskinerna vi möttes av nere i tunnlarna var denna spindelliknande sak! En fråga som omedelbart väcktes i mitt huvud var:
- Vad krävs det för körkort att köra en sådan maskin?
- Finns det någon radio i maskinen? För visst måste det gå att fixa äaven om vi är 40 meter under mark?

Visst blir jag förvånad när jag nere i tunneln ser entreprenörer stå och röka när vi besökare kommer. Detta var inte riktigt genomtänkt!


Tunneln ska vara klar 2017.

Medan vi stod och väntade så fick vi en karta och en banan! Tack för det - Trafikverket! Otroligt trevlig personal och en satsning från verket att visa upp verksamheten för intressenter!



Jag undrade och letade efter var all information om ombyggnaden av linje 19 hade tagit vägen - här var den med 5 meters mellanrum och ett 10 - 20 banderoller på staketet!

SL ni kan ju ta och sprida någon ut till andra stationer också?


Man är kanske hjälte om man jobbar på Trafikverket - i tunnlarna för City banan!

Hur blir man hjälte på SL, MTR Stockholm och GoExcellent?

Det undrar jag verkligen för det finns mycket lite av kultur att underlätta och ha kontakt med resenärerna! (möjligtvis är MTRs trafikvärdar på Gullmarsplan - men deras chefer lyssnar inte på dem enligt egen utsago). Tänk om dessa skulle våga ha en intressent dialog på Linje 19 - då kanske de skulle få kunskap hur det ser ut i det dagliga livet! Med försenade bussar, inställda bussar, otrevliga chafförer, fortfarande dålig information vid stopp, inga resegarantier, chafförer som få göra arbete som de inte kan förklara och som känns medingslöst för dem - allt till det facila priset 690 kronor!

Hörde att MTR Stockholm skulle kalla oss (vi som bor vid Linje 19) till ett möte den 14 maj?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar