8 maj 2011

Min Mac & Jag!





Jag måste allt lyfta 4 förbättringsområden för Apple!
1) Den del på IPhonen, som är mest ömtålig borde vara skärmen! Varför finns det då så får skydd som skyddar den (IPhone4)?
2) Att skärmen inte ska utsättas för under 0 grader och sedan säljas i norden - vi kan väl kalla den en sommar mobil :)
3) Jag fick meddelandet att min IPhone - "inte hittar mitt SIM-kort" - och vad sitter det - jo, under en lucka - som ska öppnas med en specialnyckel.
4) 1 års garanti - Konsumentlagen säger 2 år. Vad kommunicera Apple med detta? -"Vi tillverkar mobiler som inte har särskilt bra kvalitet".
5) Helt otroligt svårt att komma i kontakt med Apple i Sverige om man har problem!

Jag ska lyfta 6 anledningar till varför jag har blivit med en IPhone:
1) Den har en helt otrolig användarvänlighet - tog mig sex dagar att lära mig lika mycket om min IPhone, som det tog mig 8 månader att lära mig Ericsson Experia 2.
2) Märks en samhörighet bland användarna av IPhones tex när det gäller att dela med sig av appar!
3) Att ha en GPS i IPhonen - vilket gör att jag ALLTID kan hjälpa turister och mig själp.
4) IPhonen är en kunskap källa jag hela tiden har med mig!
5) Inte alls så många buggar i programvaran!
6) Snygg design!



För mig som har kommit tillbaka till Apple/Mac:en efter att ha vandrat i "PC-träsket" - jag har blivit friskare och kan lägga min energi på annat:
- Inte alls så mycket buggar och virus på Mac:en!
- Lätt att finna tillbaka i historiken, på sidor jag ofta besöker!
- Grafiken är mycket mer användarvänlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar