24 maj 2011

Något fantastiskt, något frustrerande och något inspirerande initiativ!


Jag hade förmånen att få beträda taket på ÅFs huvudkontor vid Frösundaleden tack vare ÅF och 4 Potentials samarbete. Det var en trevlig kväll där bland annat Alice Bah Kunke och Fredrik Andersson gjorde en imponerande insats med sina team.

Vi fick under kvällen en uppgift att ta fram en plan för ett nytt "hållbart" bostadsområde vid Nacka reservatet. Detta resulterade i vilda diskussioner och presentationer från de olika grupperna.















Efter fullgjort förvärv så blev det buffé!
... och gott var det!












Att det alltid ska behöva bli en SL / Go Excellent-historia i mina bloggar! Jo - det är för att de är helt otroliga! Jag tar buss 157 från Spånga! och ankommer Bergshamra Bro där jag ska byta till buss 176! Mot Stenhamra. När bussen kommer få jag veta att det är från den andra sidan - ni kan se busshållplatsen på den andra sidan motorvägen!!! Hur tar man sig dit? Man kan inte gå under den, man kan inte gå på den utan man få gå över den (på bron - ni också kanske ser). Information om köer och förseningar fick jag men att jag skulle byta sida - den informationen kunde inte SL-Appen ge mig! Men jag hade ju lite tid på mig! Starx efter att jag hade kommit fram till busshållsplatsen (på andra sidan) kom två andra bussar in på hållplatsen och jag ser en blåbuss med nummer 176 komma glidande och vips kör den förbi - utan att stanna! Kvar stod jag och en annan resenär och tävlade i SM i svordomar - tyvärr så såg vi inte den 4 siffriga koden som står på alla bussar! Jag sliter upp min mobil och slår 08-600 1000 till SLs kundtjänst (Go Excellent) och ringer ... Du plats nummer 2........Du har nummer 1 i kön .... efter 10 minuter kommer buss 177 som vi båda kan åka med! ... och nu svarar "Go Excellent" jag får nu berätta om den "flyende buss 176" - vad jag inte sa var att SL Appen hade ställt till med och att de har groteskt långa svarstider!

Ett otroligt bra initiativ från Situation Stockholm - nu finns de inga anledningar att du inte köper tidningen för att du inte har några pengar på dig!

Jag köper alltid Situation Stockholm - för det känns bra, ett bra och ögonöppnande magasin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar