De har tydligen inte de rätta verktygen! Killen jag frågade i dag - satt med en IPhone, men visste tydligen inte hur han skulle använda den. Kartan vid sidan satt på väggen vid hans kur - och där fann jag Albanova. Buss nummer 43 och buss 44 går dit.
När jag stiger på buss 44 - kommer jag med ett litet förslag till chauffören - men han tycker att jag ska ringa 08-600 1000, "för de lyssnar ändå inte på oss"! Är det inte hemskt? Att Keolis, Arriva, Busslink mfl.
Det var som en vän sa i kväll -"Tänk vilket dåligt intryck turister får av Stockholm när de får detta bemötande".
SL2.0 - "För vi bryr oss"!
Det här är Stockholm från mitten av 1900-talet. Men sedan gjorde vi som kineserna - tog bort det gamla.
Vad skulle då SL kunna göra? Jo- ta ett ordentligt övergripande ansvar. Det verkar vara allt för många som har "nävarna" i den gemensamma grytan.
Det första vore att börja lyssna på sina anställda - dessa är ju också väljare. Se till att de anställda får utbildning och är motiverade att hjälpa sina kunder. Att sitta i spärrarna borde vara mer än att sitta och tala i telefonen.
Hur arbetar kollektivtrafiken i Stockholm på att bli bättre?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar