28 oktober 2012

Vill du hjälpa oss? Hjälpa andra?

I går träffade jag en mycket spännande person som är dubbelt så gammal som mig. Han har varit med om så ofantligt mycket.

Peter växte upp i ett Berlin under 2:a Världskriget  som bombades. Han tog en examen i juridik i Berlin och ekonomexamen på Handels i Stockholm.

Han har varit aktiv inom handel och industri i över 50 år mer än hälften av dessa i ledande befattning.



Han har varit medlem i Rotary International i snart 30 år och haft en närvaro fram till 2008 på 100%.

Det hade allt varit fantastiskt om Peter hade velat skriva en bok om sina upplevelser och erfarenhet.

Det gäller att vara nyfiken och ta möjligheten när den dyker upp. Det gäller att vara frikostig med sin kunskap, sina färdigheter, sin tid, sina kontakter och andra typer av erfarenheter.

Nu i dag mellan 14.00 och 16.00 så kommer jag att vara på Bromma Blocks med Rotaryklubbarna från Ekerö, Bromma, Brommaplan, Kista, Lunda, Spånga (den klubb jag tillhör) Västerled. Vällingby med insamling till ShelterBoxar för första katastrofhjälp. Den främsta anledningen till att jag gick med i Rotary International!


Hinner du inte komma dit så finns möjligheten att sända in ditt bidrag till: Plusgiro: 90 0267-6 eller Bankgiro: 900-2676 märk ded meddelande "Shelterbox Västerort"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar